hr | en

"cpo" - Papandopulova vrata u svijet!

Objavljeno: 2013-06-07

Od 28. do 31. svibnja u polumraku Male dvorane KD Vatroslava Lisinskog, Zagrebački solisti i njemački pijanist Oliver Triendl gotovo 12 sati dnevno, uz vrlo kratke prekide, uz gotovo asketsku disciplinu te gotovo prozelitsku predanost i posvećenost poslu, intenzivno su snimali djela Borisa Papandopula za svjetski uglednu njemačku izdavačku kuću nosača zvuka „cpo“. Na prvom u nizu planiranih CD-ova tog nakladnika - koji ima distribuciju svojih nosača zvuka na svih pet kontinenata - veliki hrvatski skladatelj biti će zastupljen svojim divnim Drugim koncertom za glasovir i gudače, antologijskom Sinfoniettom i Pintarichianom za gudače.

Pod „budnim uhom“ vrhunskog njemačkog snimatelja Bernharda Hankea – koji je, kao što to dobro znaju svi oni koji su do sada snimali s vrhunskim tonskim majstorima, otprilike za svaki stavak pojedinog djela napravio gotovo 80 „take-ova“ – uz današnja „čuda tehnologije“ nastat će savršena cjelina 3 skladbe u čije snimanje su Zagrebački solisti i Triendl uložili ogromnu energiju. Polet i vedrina Papandopulove glazbe, nepravilni ritmovi i uzbudljive stalne promjene akcenata makedonskih i bugarskih pjesama rabljenih u zadnjem stavku koncerta, melankolija i čarobni ugođaji sporih stavaka Koncerta i Sinfoniette, sve to s uzbuđenjem očekujemo čuti na gotovoj snimci koja bi se na svjetskom tržištu trebala pojaviti u zimu 2014. godine.

Kako Hrvatska još uvijek nije riješila problem distribucije svojih nosača zvuka, pa tako rijetko koji od njih uopće i prijeđe našu granicu i završi izvan Hrvatske, nadamo se da je ovo tek početak upoznavanja svijeta s Papandopulovim remekdjelima i buđenje interesa za njegov impozantni opus od preko 500 djela (uključujući i mnogobrojne obrade pučkih popijevaka) od kojih se mnoga po svojoj ljepoti, umjetničkoj vrijednosti i majstorskom, virtuoznom tretiranju instrumenata neprijeporno mogu staviti uz bok najpoznatijih djela europskih skladatelja 20. stoljeća.

Dakako, Muzički informativni centar Koncertne direkcije Zagreb pokretač je tog projekta baš kao i projekta snimanja djela Dore Pejačević za istog izdavača. Četiri nosača zvuka, za kojima će ubrzo uslijediti još četiri, naišla su na izvrsne kritike njemačkih, američkih i drugih kritičara, koji primjerice Glasovirski kvintet Dore Pejačević stavljaju uz bok najvažnijih ostvarenja na području te forme u povijesti glazbe uopće, a našu skladateljicu apostrofiraju kao veliko otkriće i čude se kako je takav „simfonijski dragulj“ kao što je njena Simfonija morala čekati gotovo stotinu godina da bi najširi krugovi slušatelja širom svijeta dobili priliku da je uopće mogu čuti.
Njemački nakladnik „cpo“ zahvaljujući najviše svom voditelju – neumornom tragaču za malo poznatim a sjajnim skladateljima širom svijeta – Burkhardu Schmilgunu, ali i „odvjetniku zaboravljenih skladatelja“, kako tisak naziva pijanista Olivera Triendla koji je u svojih dvadeset godina „radnog staža“ snimio već preko pedeset nosača zvuka, zanima se i za djela Kunca, Ivane Lang, Ivana Brkanovića i mnogih drugih hrvatskih skladatelja.

Ako se nismo u stanju sami pobrinuti za distribuciju naše glazbe, učiniti će to za nas Nijemci – i dakako, zaraditi sve one novce koje bi mi, uz malo truda i organizacije, mogli zarađivati sami!
Davor Merkaš
 

Nazad