hr | en

Muzički informativni centar KDVL-a predstavio nova izdanja suvremenih hrvatskih skladatelja

Objavljeno: 2019-04-15

Nakon što je u tri zasebna događanja tematski predstavio notna izdanja rane glazbe i knjigu dr. sc. Ennija Stipčevića Renesansna glazba i kultura u Hrvatskoj, partituru i glasovirski izvadak prve hrvatske nacionalne opere Ljubav i zloba Vatroslava Lisinskog te notna izdanja Borisa Papandopula prigodom skladateljeva rođendana, Muzički informativni centar Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog predstavio je u petak, 12. travnja u predvorju Velike dvorane Lisinski izdanja suvremenih hrvatskih skladatelja.



(foto: Tugomir Hrabrić, lisinski.hr)
 
U „biennalskom tjednu“ posvećenom suvremenoj glazbi pogled je bio usmjeren na nove naslove u katalogu notnih izdanja MIC KDVL-a koje urednički potpisuju Ivan Živanović, Jelena Vuković i Davor Merkaš, a to su: Passacaglia za dva glasovira i gudače te Dramatski prolog za simfonijski orkestar Dubravka Detonija, Epikurov vrt za simfonijski orkestar Ive Josipovića, Plohe i boje za gudački orkestar Davorina Kempfa, Ave Maria Karla Krausa i Doloroso za kvartet saksofona Dubravka Palanovića.
 
Na početku predstavljanja prisutnima se obratio moderator i urednik u MIC KDVL-u, Ivan Živanović. Pozdravio je prisutne autore Dubravka Detonija, Karla Krausa i Dubravka Palanovića, te zahvalio svima koji su surađivali u izradi notnih izdanja: Domagoju Kresniku, Felixu Spilleru i Krešimiru Seletkoviću zaduženima za notnu sliku te Danielu Illeu, grafičkom dizajneru, prevoditeljima Grahamu McMasteru i Petri Potočnik, kao i Ministarstvu kulture Republike Hrvatske i Gradu Zagrebu za njihovu potporu. 
 
„Ovo je moje prvo notno izdanje. Jako sam ponosan. Skladba je nastala 2011. na poticaj Papandopulo kvarteta saksofona. U to sam vrijeme bio dosta pod utjecajem džeza (....) i ulazio sam u projekte gdje se svirala mogli bismo reći fuzija stilova, gdje se dosta 'koketira' s džezom. Tako je nastala skladba Doloroso“, rekao je kontrabasist i skladatelj Dubravko Palanović nakon što je pušten kratak isječak iz objavljenog djela.
 
Nakon zvučnih izvadaka iz skladbi Ive Josipovića i Davorina Kempfa i pročitanih kratkih osvrta na njihove skladbe, sudionici su imali prilike poslušati snimku skladbe Ave Maria skladatelja Karla Krausa zabilježene 2016. u crkvi Shepherd's Grove u Los Angelesu. Izvedbu je snimila jedna od najvećih svjetskih kršćanskih televizijskih kuća, Hour of Power. Skladatelj je istaknuo kako mu je kod skladanja osnovna vodilja bila ideja jednostavnosti koju je otkrio Monteverdi i koja je još uvijek neispitano područje, a koja se zbog imparativa „novoga“ sve manje cijeni. Dodao je također kako su mu motivacija za pisanje ove skladbe bile nebeska i zemaljska Majka. 
Predstavljajući Dramatski prolog skladatelj Dubravko Detoni istaknuo je kako je to njegov diplomski rad i kako su mu kod njegove orkestracije savjetima pomagali i Boris Papandopulo i Petar Bergamo i Stjepan Šulek, kod kojih je učio skladanje. Govoreći o Passacagli naglasio je svoju sklonost prema glasoviru kao instrumentu jer je trebao biti pijanist te da je sa svojim ansamblom za suvremenu glazbu ACEZANTEZ za glasovirom kroz pedeset godina odsvirao preko 3000 koncerata. „U svim djelima ima klavira. Napisao sam sedam glasovirskih koncerata“, rekao je zaključivši kako ga ima i u skladbi 47 pitanja za simfonijski orkestar koji uskoro treba izići iz tiska u izdanju MIC KDVL-a.
 
„S glazbom postoji jedan veliki problem. To je umjetnost koja uglavnom krasno zvuči, međutim vrlo lako utihne. Ako nema nekoga tko se brine za nju na bilo koji način, da je čuva, da je dijeli..., ona jednostavno nestaje. Ova sva izdanja napravljena su upravo zato da ta glazba koja je u njima ne utihne, nego da ide po svijetu i da je drugi sviraju, slušaju, snimaju, da je vole...“, zaključio je predstavljanje Ivan Živanović.
 

Nazad