hr | en

Pasionska baština - Uskrsni koncert

Objavljeno: 2006-04-13

Na Uskrsni ponedjeljak, 17. travnja u 20 sati u Hrvatskom glazbenom zavodu Uskrsnim koncertom Zagrebačkih dječaka pod ravnanjem Jasenke Ostojić Radiković završava ovogodišnja 15. po redu Pasionska baština.


Hrvatski Glazbeni zavod, Gundulićeva 6
ponedjeljak, 17. 4. 2006. u 20.00 sati


Uskrs

 
USKRSNI KONCERT


izvode: Zagrebački dječaci
dirigent: Jasenka Ostojić Radiković
solistica: Miljenka Grđan, sopran
klavir: Zrinka Philips


 
P r o g r a m:

C. H. H. Parry: Jerusalem
B. Britten: Corpus Christi, Carol
G. Fauré: Pie Jesu iz “Messe da requiem”
solo: Ivan Hilje, Filip Vranješević, sopran
Talijanska tradicionalna: Santa Lucia
Zagrebački dječaci
***
J. S. Bach: “Seufzer, Träner, Kummer, Not”, arija iz kantate
“Ich hatte viel Bekümmernis”
G. F. Händel: “Lascia ch’io pianga”, arija iz opere “Rinaldo”
F. Schubert: Litanei
Miljenka Grđan, sopran
***
A. Dvořák: “Moravski dvopjevi”
Voda a plač, op.32 no 7
Zajata, op. 32 no 11
Skromna, op. 32 no 8
Šipek, op. 32 no 13
Dyby byla kosa nabrošena, op. 32 no. 3
Zagrebački dječaci
***

W. A. Mozart: Agnus Dei iz Krönungsmesse
G. Verdi: “Ave Maria”, arija Desdemone iz opere “Otello”
Miljenka Grđan, sopran
***
Međimurska narodna: Vehni, vehni fijolica
V. Žganec: Lasi si je rudala
B. Bjelinski: Uspavanka
G. Bizet: Dječji zbor iz opere “Carmen”
Zagrebački dječaci

W. A. Mozart: Terceti tri dječaka iz opere “Čarobna frula”
“Zum Ziele führt dich diese Bahn”, no 8
solo: Filip Vranješević, prvi dječak, Damjan Zlomislić, drugi dječak,
Luka Podhraški, treći dječak

“Seid uns zum zweiten Mal willkommen”, no 16
solo: Ante Majić, prvi dječak, Tomaso Habijanec, drugi dječak,
Dominik Došen, treći dječak


“Bald prangt, den Morgen zu verkünden”, Finale, no 21
solo: Ivan Hilje, prvi dječak, Silvestar Višić, drugi dječak,
Josip Švagelj, treći dječak
Miljenka Grđan, Pamina


A. Lloyd Weber: “Requiem”
Pie Jesu
Miljenka Grđan, sopran
Zagrebački dječaci




Zagrebacki djecaci Zbor ZAGREBAČKI DJEČACI osnovan je 1992. godine po uzoru na čuvene europske dječačke zborove, te je kao takav jedinstven u Republici Hrvatskoj. Jedan je od rijetkih dječjih zborova sa klasičnom programskom orjentacijom, koji se predstavlja javnosti kroz bogat godišnji kulturni program.
Kroz svoju djelatnost kao zbor, te sa dječacima solistima ostvarene su suradnje sa Zborom i orkestrom HRT-a, Zborom i orkestrom Muzičke akademije, Zagrbačkom filharmonijom te Operom Hrvatskog narodnog kazališta. Zbor je nastupao na Danima duhovne glazbe hrvatske mladeži «Cro Patria» u Splitu, Danima Hrvatske glazbe u Zagrebu, Baroknim večerima u Varaždinu, Muzičkom bienallu, Međunarodnoj glazbenoj Tribini u Puli, koncertrirao diljem Hrvatske, te gostovao na Festivalu zborova i orkestara u Beču i Grazu, i izdao dva nosača zvuka. Od suradnji novijeg datuma izdvajamo sudjelovanje u izvedbi opere «Turandot» G. Puccinija pod ravnanjem maestra Vladimira Benića, «Carmine Burane» C. Orffa pod ravnanjem Saše Britvića u okviru Akademskog ciklusa u KD V. Lisinskog 2001. godine. Suradnja sa Zborm i orekstrom Muzičke akademije nastavila se i u 2002. godini na projektu poluscenske izvedbe oratorija «Jeanne d'Arc» A. Honeggea pod ravnanjem maestra Pavla Dešpalja. Zbor je ujedno sudjelvoao u izvedbama opere P. Musorgskog «Boris Godunov» pod ravnanjem maestra Vladimira Kranjčevića u Hrvatskom narodnom kazalištu.
Uz zborsko pjevanje, individulanim radom sa dječacima na vokalnoj tehnici stvaraju se generacije vokalnih solista mladelačke dobi za zborske potrebe, kao i za potrebe hrvatske glazbene scene. Rezultat vokalne nadgradnje i rada sa solistima je sudjelovanje dječaka pjevača u izvdbama L. Bernsteina «Chichester psalms» sa Zborom HRT-a, «Concerto 2000» M. Kelemena sa Zagrebačkom filharmonijom, te «Requiemu» A. Lloyda Webera sa Simfonijskim orkestrom HRT-a.
Na Glazbenim svečanostima hrvatske mladeži u Varaždinu Zbor je nagrađen Zlatnim plaketama 1996., 1997., 1998. i 1999. godine. Sudjelovanjem u izvedbi oratorija «Prijenos Sv. Dujma» J. Bajamontija pod ravnanjem maestra Pavla Dešpalja i u režiji Petra Selema na 29. varaždinskim baroknim večerima, jedan je od dobitnika nagrade «Ivan Lukačić».
Osnivanjem Muškog zbora Zagrebačkih dječaka, sastavljenom većinom od bivših članova, ovaj ansambl dobija još jednu perspektivu u jedinstvenom zvuku dječačkog zbora.
Značajna i lijepa suradnja odvijala se i na području stvaranja glazbenih djela za zbor te njihovih praizvedbi. Tako su nastale skladbe Adalberta Markovića «Ave Marija» i «Et adorabunt», Pere Gotovca «Bog se javlja» i ciklus pjesama »Zečje priče», «Uspavanka» Nikše Njirića, te «Zima» Boška Petrovića.



JASENKA OSTOJIĆ RADIKOVIĆ, rođena u Zagrebu, diplomirala je dirigiranje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu u klasi prof. Pavla Dešpalja, kod koga je završila i jednogodišnje stručno usavršavanje. Tijekom studija bila je stipendista fonda «Lovro&Lilly Matačić». Majstorski tečaj dirigiranja završila je u klasi prof. Ronalda Zollmana.
Deset godina njene djelatnosti obilježava: Grand Prix, Zlatni pehar i Posebna nagrada stručnog žirija za najbolju izvedbu programa na 15. međunarodnom natjecanju pjevačkih zborova u Veroni, Italija, nagrada «Ivan Lukačić» Varaždinskih baroknih večeri, osam Zlatnih plaketa i Prijelazni pehar Hrvatskog društva skladatelja na Glazbenim svečanostima hrvatske mladeži u Varaždinu, te prva i treća nagrada na 36. i 38. hrvatskom natjecanju učenika i studenata glazbe i plesa u Rijeci sa zborovima Zagrebački dječaci i Djevojačkim zborom Glazbene škole Pavla Markovca. Profesor je skupnog muziciranja i teoretskih predmeta na Glazbenoj školi Pavla Markovca od 1995. godine.
Članica je stručnih žirija na regionalnim i državnim natjecanjima i susretima orkestara i zborova. Bila je voditelj Seminara vokalne tehnike i rada sa ansamblima na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, na Institutu za crkvenu glazbu «Albe Vidaković» KBF-a, u organizaciji Hrvatskog sabora kulture, te Zavoda za unapređenje školstva Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske.
Docent je na muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu gdje vodi Zbor Muzičke akademije od 2000. godine. U tom razdoblju Zbor je nastupio u brojnim projektima u okviru Akademskog ciklusa u KD V. Lisilnskog i sa Zagrebačkom filharmonijom te je redovito istaknut po svojoj kvaliteti i pripremi, i ocijenjen kao jedan od značajnijih nositelja ostvarenih izvedbi.


MILJENKA GRĐAN diplomirala je pjevanje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu u klasi prof. S. Bujanović – Stanislav. Postdiplomski studij pjevanja upisuje 1995. godine, te uporedo radi na Srednjoj glasbenoj in baletnoj šoli u Mariboru kao profesor pjevanja Tijekom studija postaje dobitnicom dviju Rektorovih nagrada. Bilježi nastupe sa Hrvatskim komornim orkestrom, Simfonijskim orkestrom HRT-a, Zagrebačkom filharmonijom, te na Varaždinskim baroknim večerima. Nakon završenog studija debitira 1994. godine u HNK-u u Zagrebu kao Jelena u operi “Nikola Šubić Zrinski” I. pl. Zajca.
Nakon što biva finalisticom europskog pjevačkog natjecanja “Luciano Pavarotti” u Modeni, Italija, u dosadašnjoj karijeri postaje dobitnicom niza nagrada od kojih treba izdvojiti nagradu Marijana Radev 1999. godine, te nagradu Društva sveučilišnih nastavnika i znanstvenika za dostignuće na polju glazbe 2000. godine. Snimila je nekoliko nosača zvuka, od kojih treba istaći album božićnih pjesama sa Zagrebačkom filharmonijom pod ravnanjem maestra Kazushia Onoa, te “Antologijska djela hrvatske zborske glazbe 20. st.” pod ravnanjem maestra Vladimira Kranjčevića. Brojnim nastupima predstavila se domaćoj publici, te gostovala u Sloveniji, Austriji, Mađarskoj, Portugalu, Canadi, surađujući sa uglednim ansamblima i dirigentima. Osim u opernoj glazbi jednaku uspješno nastupa u oratorjima, komornoj i suvremenoj glazbi, liedu, opereti i mjuziklu.

Nazad