Amfitrion, komična opera u tri čina (šest slika) (glasovirski izvadak)
Nakladnik: Muzički informativni centar Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog
Godina objavljivanja: 2023
Tip izdanja: glasovirski izvadak
Cijena: 26,54 € (200,00 kn)
Na zalihi
Medij
tiskano izdanje
Kataloška vrsta:
vokalno-instrumentalna glazba
Kataloška podvrsta:
opera
Orkestracija:
Picc./ Fl.3 2 Fl. 2 Ob. 2 Cl. (in Sib / in La) 2 Fg. 4 Cor. (in Fa) 2 Tr. (in Sib) 3 Tbn. Tba Timp Tamb. picc. G. C. Tamb. b. Ptti a 2 Ptti sosp. Trgl Tam-t. Cast. Camplli Xil. Arpa Pf. - Vn I (14-16) Vn II (12-14) Vl (10-12) Vlc. (8) Cb. (6-8)
ISMN:
9790801350695
Broj stranica:
341
Visina knjige:
32
Jezik publikacije:
hrvatski, engleski
O notnom izdanju:
Neuobičajen 'životni put' imala je i komična opera Amfitrion jednoga od najvećih hrvatskih skladatelja 20. stoljeća, Borisa Papandopula (1906. – 1991.). Nakon velikoga uspjeha na praizvedbi u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu 17. veljače 1940. i još nekoliko predstava koje su uslijedile, autograf, originalni rukopis partiture opere jednostavno je netragom nestao! Nakon dugotrajne potrage, Davoru Merkašu uspjelo je pronaći zagubljenu operu, a Muzički informativni centar Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog u dogovoru s Muzičkom akademijom u Zagrebu, čija je uprava odlučila djelo ponovno postaviti na scenu Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, priredio ju je za izvedbu i u ovoj prilici je objavljuje kao notno izdanje! O operi je sam skladatelj zapisao: „Komična opera 'Amfitrion' komponirana je u Splitu g. 1936-1937 u nadasve vedrom i svježem ambijentu. Već sam taj ambijenat, a i općenite teške i kritične prilike koje su u Evropi bile na pomolu i svakim danom postajale sve ozbiljnije, ponukale su me i potakle, da napišem djelo, koje će moći razvedriti i nasmijati publiku. Uzeo sam stoga duhoviti libreto napisan po istoimenoj Molière-ovoj komediji iz izvjesnih razloga: da stvorim vedro i komično muzičko-scensko djelo, koje će i šira publika lako moći da shvati i da nesmetano slijedi zbivanje i tijek događaja na pozornici. U tom je smislu komponirana i sama muzika 'Amfitriona'. Ona je u svojoj suštini jasna, pregledna, melodiozna, puna pokreta, a kraj toga lako shvatljiva za slušaoce. [...] Moja je skromna namjera bila, da na osnovi jednog komičnog i dopadljivog libreta stvorim muzičko-scensko djelo, puno vedrine i veselosti, koje će u prvom redu moći da čitavo veče zainteresira i pozabavi publiku, a s druge strane da ono u sebi sadrži i izvjesne muzičke vrednote i ljepote. Baš s obzirom na ovo teško, kritično i depresivno stanje, koje danas vlada u čitavoj Evropi, smatrao sam potrebnim da napišem takovo djelo, koje bi slušaoca i gledaoca barem kroz tri sata bilo kadro da odvrati od teških i sumornih misli, koje nas dnevno zaokupljaju i more.“ Nesumnjivo, skladatelj je u tom svojem naumu posve uspio! Povijest hrvatske glazbe između dva svjetska rata bogata je iznimnim ostvarenjima na području glazbene scene. U niski sjajnih djela hrvatske operne glazbe povijesno mjesto naći će i komična opera Amfitrion. Njezinim ponovnim pronalaskom i izdavanjem želimo omogućiti dirigentima, interpretima, muzikolozima, povjesničarima i svim zainteresiranima upoznavanje, proučavanje, studij i posebice izvedbu toga Papandopulova djela i susret s njegovom živom, vedrom i jedinstvenom glazbom koja baš nikoga ne ostavlja ravnodušnim.