Minijature za glasovir, sv. 1

Nakladnik: Muzički informativni centar Koncertne direkcije Zagreb
Godina objavljivanja: 2013.

Cijena: 14,60  (110,00 kn)

Na zalihi

Medij
tiskano izdanje
Kataloška vrsta:
solistička glazba
Instrumentarij:
glasovir
ISMN:
979-0-801337-18-4
Broj stranica:
39
Visina knjige:
32 cm
Jezik publikacije:
hrvatski, engleski, njemački
O notnom izdanju:
Dora Pejačević (1885. – 1923.) jedna je od najtalentiranijih skladateljica na prijelazu 19. u 20. stoljeće, a njen maleni ali umjetnički izuzetno vrijedan opus bogat je vrhunskim glazbenim ostvarenjima, koja je svijet počeo otkrivati i diviti im se tek odnedavno. Zbirka Minijature za glasovir u tri zasebna sveska donosi integralni skladateljičin glasovirski opus (ne računajući dvije glasovirske sonate) i obuhvaća niz pojedinačnih skladbi, ali i čitave cikluse kao što su Život cvijeća ili Maštanja. U rasponu od mladenačkih djela pa sve do kasnih glasovirskih opusa svaka skladba predstavlja svijet za sebe i impresivan je zvučni dokument skladateljičine strasti, virtuoznosti i originalne stvaralačke snage. Dorin glazbeni jezik zadan koordinatama salonske glazbe aristokratskih salona, kasne romantike, jugendstila i impresionizma uvijek je bogat, sasvim izvoran, zvukovno raskošan i ima veliku izražajnu snagu. Neke od minijature, poput Nocturna ili pojedinih cvjetova iz ciklusa Život cvijeća (npr. Ruža) nezaboravne su glasovirske žanr sličice pune šarma, originalnosti i sasvim posebnog, profinjenog ženskog senzibiliteta koji vrijedi otkriti. Prvi svezak Minijatura obuhvaća uglavnom mladenačke skladbe za glasovir Dore Pejačević: Uspavanku op. 2, Pjesmu gondolijera, op. 4, Pjesme bez riječi, op. 5, Leptir, op. 6, Menuet, op. 7, Impromptu, op. 9a, Pjesmu bez riječi, op. 10, Žalobnu koračnicu op. 14. Od skladbi iz srednjeg i zrelog stvaralačkog razdoblja u ovom svesku nalaze se Uspavanka, op. 20, Koncertantni valcer, op. 21, Sjećanje, op. 24, Dva intermezza op. 38 i Capriccio op. 47. Rane glasovirske skladbe Dore Pejačević nastale su od 1898. do 1900. i objavljene su po naslovom Sechs Klavierstücke. Ti prvi prodori mlade skladateljice u svijet glasovirskog medija posve su u sferi romantičnih uzora, glazbe Schumanna, Mendelssohna, Griega ili Čajkovskog. Lirika i intima progovara s ovih mladenačkih stanica, koje govore o jednoj idealiziranoj slici svijeta, o nepoljuljanom prividu ljepote. Zwei Intermezzi (Dva intermezza), op. 38 (1915) predstavlja glazbu koja kreće novim putovima. Tridesetogodišnja skladateljica odbacuje u ovom djelu svaku retoričnost i dopadljivost lijepe melodike, skreće s uhodanih tokova i progovara introspektivnim, usrdnim jezikom koji nije lišen oporosti.