Dora Pejačević
Dora Pejačević
Minijature za glasovir, sv. 3
Nakladnik: Muzički informativni centar Koncertne direkcije Zagreb
Godina objavljivanja: 2013.
Cijena: 14,60 € (110,00 kn)
Na zalihi
Medij
tiskano izdanje
Kataloška vrsta:
solistička glazba
Instrumentarij:
glasovir
ISMN:
979-0-801337-20-7
Broj stranica:
43
Visina knjige:
32 cm
Jezik publikacije:
hrvatski, engleski, njemački
O notnom izdanju:
Dora Pejačević (1885. – 1923.) jedna je od najtalentiranijih skladateljica na prijelazu 19. u 20. stoljeće, a njen maleni ali umjetnički izuzetno vrijedan opus bogat je vrhunskim glazbenim ostvarenjima, koja je svijet počeo otkrivati i diviti im se tek odnedavno. Zbirka Minijature za glasovir u 3 zasebna sveska donosi integralni skladateljičin glasovirski opus (ne računajući dvije glasovirske sonate) i obuhvaća niz pojedinačnih skladbi, ali i čitave cikluse kao što su Život cvijeća ili Maštanja. U rasponu od mladenačkih djela pa sve do kasnih glasovirskih opusa svaka skladba predstavlja svijet za sebe i impresivan je zvučni dokument skladateljičine strasti, virtuoznosti i originalne stvaralačke snage. Dorin glazbeni jezik zadan koordinatama salonske glazbe aristokratskih salona, kasne romantike, jugendstila i impresionizma uvijek je bogat, sasvim izvoran, zvukovno raskošan i ima veliku izražajnu snagu. Neke od minijature, poput Nocturna ili pojedinih cvjetova iz ciklusa Život cvijeća (npr. Ruža) nezaboravne su glasovirske žanr sličice pune šarma, originalnosti i sasvim posebnog, profinjenog ženskog senzibiliteta koji vrijedi otkriti. Treći svezak Minijatura obuhvaća ciklus Život cvijeća (Visibabe, Ljubice, Đurđice, Potočnice, Ruža, Crveni karanfili, Ljiljani i Krizanteme), zatim Dvije skice za glasovir op. 44, Cvjetni vrtlog op. 45, Dva nokturna op. 50, Humoresku op. 54a i Hir op. 54b. Blumenleben (Život cvijeća), op. 19 (1904/5) niz je od osam programnih skladbi koje evociraju izgled ili asocijacije vezane uz pojedine cvjetove. Zato sadrže i elemente tonskog slikanja ('zvonjava' visibaba i sl.) ili povremene sentimentalne izljeve (u stavku Krizanteme skladateljica razvija svoj omiljeni topos posmrtne koračnice). Ovo djelo, koje predstavlja efektnu i duhovitu koncertnu točku, odaje ipak i niz harmonijskih zanimljivosti. Tako na primjer u stavku Ruže susrećemo tipične impresionističke zvukovne aglomeracije.