Pjesmarica za tri gitare

Nakladnik: Muzički informativni centar Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog
Godina objavljivanja: 2023

Tip izdanja: partitura, 3 dionice

Cijena: 14,60  (110,00 kn)

Na zalihi

Medij
tiskano izdanje
Kataloška vrsta:
komorna glazba
Kataloška podvrsta:
trio gitara
ISMN:
9790801350763
Broj stranica:
10
Visina knjige:
32 cm
Jezik publikacije:
hrvatski, engleski
O notnom izdanju:
Skladatelj, pijanist, dirigent i pedagog Željko Brkanović (Zagreb, 1937. – Crikvenica, 2018.), jedan od najeminentnijih hrvatskih glazbenika 20. stoljeća, diplomirao je glasovir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi profesora Svetislava Stančića (1962.) te kompoziciju na Fakultetu za muzičku umjetnost u Skoplju u klasi profesora Tome Proševa (1980.). Poslije je umijeće skladanja usavršavao i u Stuttgartu u radu sa skladateljem Erhardom Karkoschkom. Učitelj mu je bio i otac, skladatelj Ivan Brkanović. Željko Brkanović studirao je i dirigiranje na Akademiji Chigiana u Sieni (1965.). Stvorio je glazbeni opus osebujnog i originalnog glazbenog izričaja od sedamdesetak solističkih, orguljskih, komornih, koncertantnih, orkestralnih i scenskih djela, zborskih skladbi i solopopjevki. Pjesmarica za tri gitare završena je 30. svibnja 1993. i skladateljeva je vlastita obrada nešto starije verzije skladbe Pjesmarica za četiri gitare, završene 12. svibnja 1993. Prvu izvedbu djela priredio je Dubrovački gitarski trio 10. kolovoza 1994. na Osorskim glazbenim večerima, a taj sastav je 1996. skladbu i snimio za nakladničku kuću Croatia Records (CD DK 5078852). Kao što govori i sam naslov skladbe, Pjesmarica svoje fino glazbeno tkanje ispreda iz vrlo melodioznih motivskih cjelina koje se provode kroz sve instrumente; pritom svaki glas dobiva zasebnu, zaokruženu i visokoprofiliranu fizionomiju. Svaki od tri zasebna dijela skladbe (Andantino cantabile, Larghetto con espressione i Allegro) odlikuje specifična atmosfera: u prva dva stavka to je melankolija i sjeta gotovo na rubu tuge, a u trećem živi pokret i ustrajnost kratkih motoričkih motiva koji se poput šarenih, raznobojnih stakalaca u kaleidoskopu uvijek nanovo preslaguju i plijene pažnju ljepotom i maštovitošću novonastalih kombinacija. Zbog perzistentnog pokreta, taj stavak kao da potječe iz arhetipskoga pokreta nekog imaginarnog narodnog plesa ili pjesme uz kolo i vrlo je uspjeli vrhunac neobičnoga i vrlo originalnoga glazbenog djela.

Za traženi proizvod ne postoji zvučni zapis