Treća simfonija

Nakladnik: Muzički informativni centar Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog
Godina objavljivanja: 2023

Tip izdanja: partitura

Cijena: 46,45  (350,00 kn)

Na zalihi

Medij
tiskano izdanje
Kataloška vrsta:
orkestralna glazba
Kataloška podvrsta:
simfonijski orkestar
Orkestracija:
Picc. (poi Fl. 3) 2 Fl. 2 Ob. Cor. ingl. 2 Cl. in Si♭ (Cl. 2 poi Cl. basso in Si♭) Cl. basso in Si♭ 3 Fg. Cfg. 6 Cor. (in Fa) 3 Tr. (in Do) 3 Tbn. Tba Timp. G. C. Tamb. picc. Ptti. Trgl. Tam.-t. Gong Xil. Cel. 2 Arpe Coro - archi
ISMN:
9790801350787
Broj stranica:
259
Visina knjige:
32
Jezik publikacije:
hrvatski, engleski
O notnom izdanju:
Partitura nedavno ponovno pronađene monumentalne, dramatične i uzbudljive Treće simfonije Josipa Mandića – još uvijek premalo poznatoga, odličnog hrvatskog skladatelja koji je živio u Trstu i Pragu – ovim izdanjem prvi put izlazi pred lice svijeta! Verziju djela dovršenu 1932. pod nazivom Tragična simfonija Mandić je uništio i na njezinim temeljima stvorio novo velebno simfonijsko djelo koje je u dovršenoj verziji ugledalo svjetlo dana tek 1953. godine. Mandiću se ne može poreći vladanje metierom, bogatstvo invencije i suvereno vladanje glazbenom formom. Njegov glazbeni jezik – osim možda u trećem stavku koji je još uvijek posebna mješavina stilova – ipak nije potpuno originalan, nego se oslanja na romantične uzore, što posebice dolazi do izražaja u posljednjem stavku. Način na koji se Mandić u djelu koristi prije svega limenim puhačima, baš kao i fizionomija tema te monumentalnost poteza i duljina stavaka, a dakako i harmonijski izričaj, dozivaju u svijest Brucknerove simfonijske stavke. Općenito uzevši, Mandićev glazbeni jezik referira se na glazbeni jezik 19. stoljeća, posebice na razdoblje romantizma, no u tom naoko eklektičnom idiomu pomnim slušanjem mogu se uočiti utjecaji tada suvremenih tendencija, kao i sasvim originalni autorski potezi. Po svojoj impozantnoj i neobičnoj glazbenoj arhitekturi (dva stavka skladana su kao originalni ciklusi varijacija!) Mandićeva Treća simfonija jedinstvena je u cijeloj hrvatskoj simfonijskoj literaturi prve polovice 20. stoljeća i kao 'otkriće' stoji uz bok istovrsnim djelima vodećih hrvatskih simfoničara!

Za traženi proizvod ne postoji zvučni zapis